İyi Uygulama Örneği: ZARFIN İÇİNDEKİ DOSTLUK

İyi Uygulama Örneği: ZARFIN İÇİNDEKİ DOSTLUK

''Zarfın İçindeki Dostluk Projesi'' ilçemizdeki ilkokul düzeyindeki öğrencilerin;

Yazılı anlatım becerilerinin geliştirilmesi,
Sözlü anlatım becerilerinin geliştirilmesi, 
Değerler eğitimi üzerine farkındalık kazanmaları,
Sosyal etkileşim yoluyla dil ve anlatım becerileri güçlendirmek,
Grup çalışması ve iş birliği becerilerini güçlendirmek, 
Okuma alışkanlığı ve eleştirel okuma becerileri geliştirmek,
Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe Dil Becerilerini geliştirmek için tasarlanmıştır.

10.02.2025 51

        Bu uygulamanın birçok özel amacı bulunmaktadır:

        Öğrencilerin yazılı anlatım becerilerini geliştirilmek için tasarlanmıştır. Çocuklar duygu ve düşüncelerini mektuplaşma aracılığıyla kaleme alırken düşüncelerini ifade etmeyi öğrenirler. Cümle yapılarını, noktalama işaretlerini ve dil bilgisi kurallarını daha doğru kullanmaya başlarlar. Kelime dağarcıkları genişler. Gelen mektupları dikkatle okuyarak okuduğunu anlama becerilerini geliştirirler. Metindeki duygu ve düşünceleri analiz edebilme yetisi kazanırlar. Kendilerini daha iyi ifade edebilmek için düşüncelerini planlamayı öğrenirler. Mektup yazarken yaratıcı düşünme ve empati kurma becerileri gelişir. Dijital çağda anında yanıt beklemeye alışan öğrenciler, mektuplaşma sürecinde sabırlı olmayı öğrenir.

          Mektuplaşmanın üçüncü aşamasında öğrencilerin birbirlerine kitap hediye etmesi ve hediye gelen kitapları okuması; mecburiyetten değil, arkadaşlarından gelen bir hediye olduğu için bu kitapları daha istekli ve bilinçli bir şekilde okumalarını sağlar. Okuma alışkanlığı kazanarak akademik başarılarına uzun vadeli katkı sağlarlar. Yeni kelimeler öğrenerek ifade yeteneklerini güçlendirirler. Kitap hakkında düşüncelerini yazıya dökmeleri veya tartışmaları, akademik yazma becerilerini artırır. Yüz yüze geldiklerinde kitabı tartışarak sözlü anlatım ve tartışma becerilerini geliştirirler.

      Mektuplaşmanın dördüncü aşamasında ortak bir hikâye defteri başlatma etkinliği sayesinde; öğrencilerin hayal güçlerini kullanarak özgün hikâyeler yazma becerisi gelişir. Farklı kelimeler ve ifadeler kullanarak kelime hazinelerini zenginleştirirler. Hikâyenin ilerleyişi hakkında tahmin yaparak olay örgüsünü geliştirmeye katkıda bulunurlar. Bir başkasının yazdığı metne uyum sağlamayı öğrenirler. Hikâyenin akışına uygun, anlamlı ve düzenli metinler oluşturmayı öğrenirler. Genel olarak bu etkinlik sayesinde okuma ve yazma becerileri, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri, iş birliği ve sosyal becerileri, okuduğunu anlama ve analiz etme becerileri gelişir.

      Mektuplaşmanın en son aşamasında öğrenciler yüz yüze gelip görüşme fırsatı doğduğu için; öğrenciler, yazılı iletişimden sonra sözlü olarak kendilerini ifade etme fırsatı bulurlar. Etkili konuşma, beden dili kullanımı ve dinleme becerileri gelişir. Özgüven kazanırlar ve topluluk önünde konuşmaya daha rahat hale gelirler. Karşılıklı sohbet ederken cümle yapılarını ve akıcı konuşmayı pekiştirirler. Yazışarak tanıştıkları biriyle yüz yüze geldiklerinde duygusal bağ kurma sürecini deneyimlerler. Önceden sadece mektuplar üzerinden tanıdıkları kişiyi yüz yüze gördüklerinde, beklentileriyle gerçek deneyimleri kıyaslayarak analiz yaparlar. İnsanlar hakkında yazılı ve sözlü iletişim farklarını değerlendirme fırsatı bulurlar. Bu etkinlik için Yabancı uyruklu öğrenciler özellikle seçilip Türkçe dil becerilerinin gelişimi desteklenmektedir.

 

 10-02-202510-02-2025

10-02-2025

10-02-2025

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1.Aşama:
     Karşılıklı olarak iki farklı ilkokuldan eşit sayıda Türk ve Yabancı Uyruklu öğrenciler seçilir ve kendi aralarında eşleştirilir. Eşleşen öğrenciler mektuplaşmanın ilk aşamasında kendini ve ailesini tanıtan birer mektup yazar ve karşı okuldaki mektup arkadaşına okul idaresi yoluyla ulaştırır. Kardeş okul, mektuplara aynı şekilde cevap yazıp mektup arkadaşına yollar.

2.Aşama:

      Mektuplaşmanın ikinci aşamasında mektubu yollayan kişi daha detaylı kendini ve hobilerini anlatır. Mektup arkadaşına cevaplaması için merak ettiği soruları yazar. Mektubun içine ufak bir hediye ekleyerek karşı tarafa sürpriz yapar. Kardeş okul öğrencileri aynı şekilde cevap yazıp hediyeleşerek arkadaşını mutlu eder.

 

3.Aşama:

     Bu aşamada öğrenciler mektup arkadaşlarına hediye olarak değerler eğitimi üzerine hikâye kitabı yollar ve onlardan bunu okuyup cevap olarak kitabın özetini çıkarmalarını ister. Kardeş okula kitaplar ulaşır, okurlar, özet çıkartıp mektuplara cevap yazarlar. Onlarda aynı şekilde mektuplarının içine birer hikâye kitabı ekleyerek kardeş okula okumaları için iletir.

 

 

4.Aşama:

     Hikâyeleri okuyan çocuklar artık hikâye yazma aşamasına geçerler. Bu aşamada öğrenciler zihinlerinden kısa bir giriş ve gelişmeden oluşan hikâye yazar. Gelişme ve sonuçlanmayan hikâyeler kardeş okula mektup zarflarının içinde yollanır. Mektuplar ulaşır ulaşmaz kardeş okul öğrencileri hikâyelerdeki olay örgülerini kendi hayal güçlerine göre tamamlayıp geri yollarlar.

 

5.Aşama:
     Artık bir birini çok merak eden mektup arkadaşları sınıf öğretmenleri rehberliğinde yüz yüze gelip görüşme fırsatı bulur. İlk defa canlı olarak karşı karşıya gelen öğrenciler bir birleri ile sözel olarak sohbet eder ve tanışır. Bu aşamadan sonra ‘’Zarfın İçindeki Dostluk’’ anlam kazanır ve ömür boyu süren bir arkadaşlık serüveni başlar.

 

 

 

10-02-202510-02-202510-02-202510-02-2025

İLETİŞİM

Adres:
İNSTAGRAM ADRESİ ibnisinailkokuluakcakale ....................... FEVZİ ÇAKMAK MAH. MURAT SK. NO 4 İÇ KAPI NO 1 AKÇAKALE / ŞANLIURFA


Telefon
(507) 642 8448


e-Posta Göndermek İçin Tıklayın