KELİME KUMBARAM

KELİME KUMBARAM

Bu projemizin amacı Yabancı uyruklu öğrencilerin Türkçe dil becerilerinin geliştirilmesini ve öğrencilerin yaratıcı drama (rol alma, doğaçlama teknikleri kullanılarak) faaliyetleri gerçekleştirmesi amaç edinmiştir. Ayna zamanda öğrencilerin sözlü ve yazılı anlatım becerilerini geliştirmek.

17.04.2024 22

1-Öğrenciler okuma saati yapar.

2-Okudukları kitapta anlamını bilmedikleri sözcüklerin altlarını çizerler.

3-Okuma saati bittiğinde anlamı bilinmeyen kelimeleri Türkçe Sözlüklerinden bulurlar.

4-Sözlükteki anlamını kendi oluşturdukları sözlük defterine yazarlar.

5-Yeni öğrendikleri kelimeleri cümle içinde kullanıp defterlerine birer anlamlı ve kurallı cümle yazarlar.

6-En az beş adet yeni kelime öğrendiklerinde bu kelimeleri içerisinde barındıran kısa bir öykü yazarlar.

7-Bütün öğrenciler sırasıyla yazdıkları öyküleri sınıfta sesli bir şekilde okur.

8-Öğretmen tarafından seçilen en iyi öykü; drama/canlandırma yapılmak üzere öğrencilere gruplar halinde dağıtılır.

9-Gruplar sırasıyla öyküdeki geçen olayları sınıfta canlandırır.

10-Daha sonra tüm öğrenciler resim defterlerine canlandırılan öyküyü kendi hayal dünyalarında şekillendirerek resmeder.

11-Son olarak öğrenciler öyküde geçen anahtar kelimelerle iki dörtlükten oluşan bir şiir yazar.

12-Öğrenciler şiirlerini sırasıyla tahtaya çıkıp vurgu ve tonlamalara dikkat ederek okur.

13-Süreç sonunda öğretmen tarafından seçilen; öyküler, resimler ve şiirler sınıf Türkçe panosuna asılır.

 


Uygulamanın sonunda öncelikle yabancı uyruklu öğrenciler olmak üzere tüm öğrenciler okuma alışkanlığı kazanır. Aynı zamanda kendi oluşturdukları sözlükler sayesinde kelime dağarcıklarını geliştirirler. Hafızalarına yeni kelimeler kodlar ve bu kelimeleri gündelik hayatta kullanırlar. Öğrencilerin sözlü anlatım becerileri ve yaratıcı yazarlık becerileri gelişir.